VEGETARIJANSKI MENI


Ljudi postaju vegetarijanci iz više razloga, neki zbog zdravlja, drugi zbog religijskih uverenja, neki iz ljubavi prema životinjama ili zbog želje da se hrane zdravo, izbegavajući veštačke aditive i antibiotike koji se daju stoki. Neki prate vegetarijansku dijetu iz prostog razloga jer ne mogu da priušte meso. Danas je biti vegetarijanac postao trend, stil života i svakako deo mainstream kulture.

Do skoro su se istraživači vegetarijanskog menija prvenstveno bavili negativnim uticajima koje na telo može imati ne-konzumiranje mesa i mesnih proizvoda, dok se poslednjih godina njihovo istraživanje preokrenulo i to sa ciljem da dokažu zdravu stranu ne-konzumiranja mesa. Danas se konzumiranje vegetarijanskog menija smatra ishranom baziranom na hrani koja utiče na sprečavanje pojava brojnih bolesti. Prema tim istim istraživačima, konzumiranje vegetarijanskog menija može pozitivno uticati na smanjenje pojave hroničnih bolesti kao i na povećanje brojnih zdravstvenih benefita koje ljudima pruža konzumiranje vegetarijanske i veganske kuhinje.

Međutim, ukoliko se ne pridržavate osnovnih načela vegetarijanske ishrane, a koja se tiču kontrolisanja nutricionistički bitnih svojstava, kontrole unosa masti i kontrole telesne težine, konzumiranje vegetarijanske kuhinje ne mora biti dobro za Vas!

Dijeta bazirana na kiseloj vodi, pizzi sa sirom i slatkišima takođe se smatra vegetarijanskom, ali je svakako izuzetno loša po Vaše zdravlje, a može biti i opasna. Za zdravlje je najbitniji optimalni unos svežeg voća, povrća i celog zrnevlja. Takođe je bitno konzumirati dobre masti koje dolaze iz lešnika i maslinovog ulja. Takođe jako bitna napomena je da ukoliko konzumirate hranu bogatu lošim mastima i šećerima koji takođe mogu doći i iz vegetarijanske ishrane, možete se i ugojiti. Na osnovu svega toga, bitno je praktivkovati kontrolu unosa kalorija, čitati etikete na proizvodima i uključiti fizičku aktivnost u deo svakodnevnice.

Možete dobiti brojne pozitivne efekte od vegetarijanske ishrane, a bez potrebe da joj se religiozno predajete.  Na primer, režim ishrane baziran na Mediteranskoj kuhinji je povezivan da doprinosi dužem životu i da smanjuje rizik od brojnih hroničnih oboljenja. Ukoliko ne želite da budete sto posto vegetarijanac a želite da se hranite zdravo možete usvojiti neka njihova načela poput zamene mesa za ribu ili sira za tofu.

Na Vama je da li ćete se priključiti vegetarijanskom stilu života ili ne, međutim ukoliko se razmišljate, prilažemo par činjenica koje bi trebalo da uzmete u obzir.

VEGETARIJANSKI MENI – RAZLIČITE VRSTE VEGETARIJANACA

Striktno govoreći, vegetarijanci su ljudi koji ne jedu meso kao ni morske plodove. Međutim, većina ljudi koja ne prati striktno ovaj režim ishrane se takođe naziva vegetarijancima, a to su:

  • Vegani-potpuni vegetarijanci

Oni ne jedu meso, ribu, kao ni proizvode koji su poreklom od životinja uključujući jaja i mlečne proizvode

  • Lacto-ovo vegetarijanci

Oni ne jedu meso i ribu ali jedu jaja i mlečne proizvode

  • Lacto vegetarijanci

Oni ne jedu meso, ribu kao ni jaja, ali jedu mlečne proizvode

  • Ovo vegetarijanci

Oni ne jedu meso, ribu, mlećne proizvode ali jedu jaja

  • Parcijalni vegetarijanci

Izbegavaju meso, ali jedu rubu, a neki od njih i piletinu

VEGETARIJANSKI MENI – DA LI VAS VEGETARIJANSKI REŽIM ISHRANE MOŽE SPASITI OD NEKIH BOLESTI

Možda. Za razliku od regularne ishrane, vegetarijanski meni ne sadrži loše masnoće i holesterol, ali sadrži vitamine C i E, vlakna, folnu kiselinu, magnezijum , ali i biljne hemikalije. Kao rezultat vegetarijanci imaju manje lošeg holesterola, niži krvni pritisak, i niži indeks telesne mase, od kojih su svi u vezi za dužim životom i smanjenim rizikom oboljevanja od brojnih hroničnih bolesti.

Međutim, i dalje ne raspolažemo kompletnim podacima o tome na koji način vegetarijanska ishrana utiče na duže staze na naše zdravlje. Duži i bolji život može biti povezan sa vegetarijancima koji se u potpunosti pridržavaju režima vegetarijanske ishrane i klone se pušenja i alkohola.

Svakako postoje studije koje tvrde da se konzumiranje vegetarijanskog menija dovodi u direktnu vezu sa smanjenim rizikom oboljevanja od srčanih bolesti, raka kao i dijabetesa tipa 2.

VEGETARIJANSKI MENI – ŠTA JE SA NEGATIVNIM STRANAMA VEGETARIJANSKE ISHRANE

Pitanja i brige koje se dovode u vezu sa vegetarijanskim menijem su svakako vezane za:

  • Proteine

Upravo zbog ove stavke Lacto-ovo vegetarijanci konzumiraju ograničenu dozu mlečnih proizvoda i jaja kako bi nadoknadili gubitak proteina zbog ne-konzumiranja mesa i mesnih proizvoda.

  • Vitamin B12

Ovaj vitamin se isključivo može naći u životinjskim proizvodima, ali se može nadoknaditi konzumiranjem soje ili suplemenata Vitamina B12.

  • Gvoždje

Dosta biljaka sadrži zapravo dovoljne količine gvožđa koje su nam potrebne u svakodnevnom usnosu hrane.

  • Omega-3-masne kiseline

Većina ovih kiselina se nalazi u ribi, mleku i mlečnim proizvodima. Takođe ih vegetarijanci mogu konzumirati preko suplemenata.

VEGETARIJANSKI MENI – #TERMINALPREPORUČUJE

Kao fine dining restoran internacionalne kuhinje, Terminal misli na sve svoje goste pa tako i na pripadnike vegetarijanskog režima ishrane. Podržava ih i poziva svojim vegetarijanskim menijem u okviru koga možete naći:

  • Bruskete paradajz sa svežim bosiljkom i aromatizovanim uljem, #TERMINALpreporučuje za doručak
  • Rolnice sa povrćem, hrskave rolnice punjene povrćem, #TERMINALpreporučuje za ručak ili večeru
  • Kapreze salata sa paradajzom, mocarelom i bosiljkom, #TERMINALpreporučuje za ručak ili večeru
  • Melanzana, zapečeni grilovani patlidžan sa mocarelom, paradajzom i parmezanom, #TERMINALpreporučuje za ručak
  • Rižoto od ječma, ječmeni rižoto sa povrćem na bazi maslinovog ulja, #TERMINALpreporučuje za ručak ili večeru

Komentari

Vaše ime i prezime*
Vaš email*
Vaš komentar*


ocenite nas
Dostava Poruči odmah
Copyright 2014 - 2019 © Terminal | Optimizacija sajta - WBS