Ovsena kaša - blagotvorna hrana za telo i dušu


Živeti zdravo ne mora da podrazumeva da trenirate više sati svakoga dana niti da konstantno planirate savršeno izbalansirane obroke. Da biste se generalno osećali dobro. jedino što je potrebno jeste da na mala vrata uvodite zdravije navike u svoju svakodnevnu rutinu i da se ne libite da probate “zdravije” namirnice jer vam sama reč zdravije već miriše na nešto što nije preterano ukusno. Jedna od takvih namirnica koju većina ljudi izbegava zbog navedene predrasude jeste ovas.

Blagotvorno dejstvo ovsa

Ovas je namirnica koja ima izrazito bogate nutritivne vrednosti, zapravo, ovas je zbog visokog nivoa vlakana, minerala, proteina, vitamina (B), kalijuma, gvožđa, magnezijuma i kalcijuma najbogatiji u odnosu na sva ostala žita. Pored toga, ovas je veoma lagan za varenje i niskokaloričan.

Konzumiranje ovsa preporučuje se za lečenja malokrvnosti, takođe deluje blagotvorno na probavne organe (smiruje upalu), ali je koristan i za osobe koje pate od nesanice, slabije koncentracije i depresije i anksioznosti. Generalno, ovas ima blagotvorno dejstvo za čitav organizam.

Osobe koje pate od bolesti bubrega, jetre, gihta ili kostobolje koriste kupke napravljene od ovsene slame kako bi ublažile simptome. Osobe obolele od visokog krvnog pritiska i visokog holesterola piju čaj od neoljuštenog ovsa. Za bolju elastičnost i kao maske za regeneraciju kože prave se maske od ovsene kaše.  

Ovas je odlična namirnica i za mršavljenje, ali i za dijabetičare i osobe koje imaju problema sa probavom.

Najbolji način da konzumirate ovu izvrsnu namirnicu jeste upravo u vidu ovsene kaše, eventualno kao dodatak u vidu brašna kao dodatak mešavini za razna zdravija peciva. Ovsena kaša pravi se od ovsenih pahuljica (pahuljice nastaju tako što se čitava zrna ovsa spljoštavaju).

Evo zašto bi trebalo da ovsenu kašu uvrstite u svoj jelovnik

Među mnogobrojnim savetima nutricionista za zdraviju ishranu, uvrštavanje ovsene kaše kao zdraviji izbor za doručak, podjednako je jednostavan zbog lakoće pripreme, ali i ukusan izbor. Zbog visokog sadržaja vlakana koje poseduje ovas, bićete siti duži period vremena i nećete imati napade gladi. Ovsene mekinje porede se sa sunđerom i mogu da upiju do 25% tečnosti u odnosu na svoju težinu i otuda taj dugotrajan osećaj sitosti. Takođe, osim tečnosti, ovsene mekinje apsorbuju i holesterol i na taj način ga izbacuju iz organizma što udruženo sa produženim osećajem sitosti i blagotvornog delovanja na varenje kod dugotrajne upotrebe ovsene kaše u ishrani dovodi do mršavljenja. Ovsenu kašu možete jesti kao lagani doručak koji će vam pomoći da se lakše izborite sa radnim obavezama, ali i kao večeru koja će vam pomoći da se opustite, a istovremeno nije teška za varenje tako da vam neće opterećivati stomak tokom spavanja. Sama priprema ovsene kaše vrlo je jednostavna i može se brzo pripremiti u dve varijante. Pred sam obrok ili prethodne večeri pri čemu vam je neophodno da izdvojite samo nekoliko minuta za pripremu.

Kako pripremiti ovsenu kašu

Kao što smo naveli, za pripremu ovsene kaše potrebno vam je svega par minuta. Postoji više načina da pripremite kašu. Jedan je da ovsene pahuljice nalijete mlekom, vodom ili jogurtom i ostavite da odstoje preko noći. Ukoliko se odlučite da kašu pripremate pred sam obrok, možete je skuvati (ali maksimum 5 minuta da bi se sačuvale hranljive materije) ili je preliti sa mlekom i jogutrom dok ne nabubri. Treći način je (ujedno i najbrži, ali zahteva da imate blender za suvo mlevenje) da kašu pripremite tako što ćete pahuljice samleti u blenderu i samo ih kratko prokuvajte pred obrok. Ukoliko se odlučite za ovaj način pripreme, vodite računa samo da ne preterate sa količinom samlevenih pahuljica jer one ne mogu dugo da stoje. Držite ih u pogodnoj posudi i na mestu koje nije izloženo svetlosti i vlazi.

Kada napravite osnovnu kašu, umetnost može da počne. Moguće kombinacije su mnogobrojne. Možete dodavati med, sušeno i sveže voće, orašaste plodove... Igrajte se i pravite kombinacije sve dok ne otkrijete svoju omiljenu. Evo nekoliko naših predloga:

Egzotična kaša sa kefirom, semenkama i voćem

Potrebni sastojci: mešavina ovsa sa semenkama, kefir, cimet, med, voće (tropsko, po izboru)

Kašu pripremate tako što u dubokoj šolji ili čaši sipate sastojke sledećim redosledom: jogurt, med, cimet, pa žitarice. Ovako pripremljenu kašu ostavite da prenoći u frižideru, a ujutru je izvadite i eventualno razredite ako vam se čini da je masa previše gusta. Na kraju sve ukrasite komadima voća koje ste izabrali i vaša kaša je spremna! Ukoliko želite, možete koristiti bilo koje voće vam odgovara, samo što će u tom slučaju kaša izgubiti na egzotičnosti.  

Ovsena kaša za miran san

Već smo pomenuli da je ovsena kaša idealna i za večeru jer je lagana i ima umirujeće sejstvo. Za ovo dejstvo zaslužni su ugljeni hidrati koji oslobađaju serotonin (hormon koji utiče na snižavanje nivoa stresa). Za maksimalan učinak, preporučujemo vam da ovsenu kašu za večeru konzumirate sa mlekom, a evo našeg predloga:

Potrebni sastojci: ovsene pahuljice, mleko, malo vode, 1 banana, bademi, 1 kašika kakaoa, 1 kašika meda, cimet, seckana čokolada, komadići iseckanih oraha

Kašu pripremate na sledeći način: prvo se zagreje mleko sa bananom (iseckanom na kockice) i bademima. Nakon što mleko provri dodaju se pahuljice, kakao i zasladi se sa medom. Potrebno je da smesa lagano ključa do 5 minuta (uz mešanje kako ne bi zagorela). Nakon što ste završili sa kuvanjem, kašu sipajte u odgovarajuće posude koje ste odvojili za tu namenu i ukrasite je sa kolutovima banane, orasima i cimetom.

Obavezna stavka: podeliti sa dragom osobom!

#Terminal preporučuje - Fit doručak

U našem meniju u okviru sekcije Fit doručak možete poručiti ovsenu kašu sa bananom, orašastim plodovima i medom. Dođite u naš gastro bar u prepodnevnim časovima i počastite se ukusnim doručkom koji će zadovoljiti vaše potrebe za hranljivim materijama i koji će vas pripremiti da se lakše izborite sa svim obavezama koje vas očekuju u toku dana.


Komentari

Vaše ime i prezime*
Vaš email*
Vaš komentar*


ocenite nas
Dostava Poruči odmah
Copyright 2014 - 2019 © Terminal | Optimizacija sajta - WBS